tab2

Moje dziecko nie chce jeść! POMOCY!!!

"Moje dziecko nie chce jeść, je tylko kilka wybranych produktów, nie chce próbować nowości, nie je warzyw, owoców. Dla nas czas posiłku jest trudny, to czas stresu, frustracji, walki"

Jeżeli dziecko nie je lub je bardzo wybiórczo to musi mieć ku temu WAŻNY powód.

Dziecko nie wybiera wybiórczości od tak, bo chce być "niejadkiem", bo chce zrobić rodzicom na złość, bo jest wybredne. ZAWSZE ale to ZAWSZE istnieje jakiś powód. WAŻNY POWÓD.

Czytaj więcej...

Co to ta NEOFOBIA POKARMOWA?

Neofobia pokarmowa to zaburzenie jedzenia określane jako wybiórcze jedzenie, przypada na okres od ok 1,5 r do 5-6 lat. Jest to lęk lub niechęć do próbowania nowej żywności, lub znanej, ale wyglądającej inaczej niż zazwyczaj. Jest to NATURALNY etap rozwoju ukształtowany ewolucyjnie, który miał zabezpieczyć młody organizm przed spożyciem trującego pokarmu. (u zwierząt też obserwuje się neofobie ).

Czytaj więcej...

K-Taping w logopedii

Jest to idea oddziaływania na układ propriocepcji (czucia głębokiego) na mięśnie, ścięgna, a tym samym na funkcje ciała za pośrednictwem receptorów rozmieszczonych w skórze. Elastyczność taśmy jest praktycznie taka sama jak rozciągliwość ludzkich mięśni. Długość trwania aplikacji jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i zależy od zaleceń przeszklonego terapeuty. W niektórych przypadkach aplikacja utrzymuje się nawet do dwóch tygodni. Plastry na twarzy stosuje się zazwyczaj krócej. Przy posługiwaniu się taśmami zaleca się robienie przerw. Sama terapia jest jednak długoterminowa. W gabinecie używamy plastrów najwyższej jakości rekomendowanych przez międzynarodową organizację szkoleniową K-Taping Academy.

Czytaj więcej...

OPOŹNIONY ROZWÓJ MOWY

Wolniejsze niż u rówieśników wykształcanie się mowy czynnej i biernej nazywamy opóźnionym rozwojem mowy. Ze względu na etiologię tego zaburzenia ORM dzielimy na dwa typy.

Czytaj więcej...

Co to jest jąkanie?

"Jąkanie się jest zaburzeniem mowy, w którym obserwujemy zawahania, potknięcia, napięcia mięśniowe i nagłe ruchy". Jąkanie może być wynikiem zespołu różnych czynników fizycznych, psychicznych i ich kombinacji. Początkowe stadium jąkania to nieskrępowane powtarzanie głosek, sylab i słów. Niepokój, że coś dzieję się nie tak, jak powinno, rodzi się, gdy do powtórzeń dołączone są napięcia mięśniowe i dłuższe pauzy, powodujące przerwanie mowy.

Czytaj więcej...

Jak stymulować rozwój mowy dziecka?

  • Mówmy do swoich dzieci komentując to co robimy
  • Mówmy w miarę wyraźnie i powoli
  • Starajmy się unikać zdrobnień
  • Zachęcajmy dziecko do aktywności werbalnej
  • Bawmy się i naśladujmy różne dźwięki
  • Wspólnie śpiewajmy piosenki
  • Recytujmy wierszyki, podpierajmy je gestem
  • Czytajmy książeczki, nazywajmy obrazki
  • Dajmy się dziecku wypowiedzieć ( nie kończmy, nie przerywajmy)
  • Zwróćmy uwagę na ćwiczenia dłoni ( mają niesamowity związek ze sprawnym mówieniem i artykułowaniem)
  • Pracujmy nad oddechem
  • Ułatwmy dziecku kontakt z rówieśnikami

Kiedy do logopedy?

  • Jeśli dziecko rodzi się przedwcześnie z objawami wcześniactwa
  • Rozwija się wolno i nieharmonijnie
  • Nieprawidłowo reaguje bądź wcale nie reaguje na dźwięki
  • Mało gaworzy
  • Oddycha przez usta
  • Uporczywie ślini się
  • Ma nieprawidłowo zbudowane narządy mowy
  • Zbyt długo był karmione butelka lub ssało smoczek (6-9 miesięcy)
  • Jeśli podczas artykulacji dziecko wsuwa język między zęby ( na każdym etapie rozwoju mowy)
  • Około 4 r.ż. Nadal zamienia głoski dźwięczne na bezdźwięczne
  • Jeśli dziecko między 3-4 r. ż. zacina się w mowie i problem narasta
  • Ponadto jeśli niepokoi Cię rozwój mowy Twojego dziecka to znaczy że warto skorzystać z pomocy logopedy który potwierdzi lub rozwieje Twoje wątpliwości  

Zapraszamy do polubienia nas